Az okostelefonok elterjedésével az internetezési szokások az elmúlt években gyökeresen megváltoztak. A felhasználók egyre többet és gyakrabban böngésznek a mobiltelefonjukon. A felhasználók mobiljuk segítségével rákereshetnek termékünkre, szolgáltatásunkra és a megrendelő form kitöltésével azonnal véglegesíthetik a rendelését vagy egy gombnyomással telefonhívást indíthatnak. Az is gyakori, hogy a felhasználó a mobil keresés után asztali számítógépen keresztül rendeli meg szolgáltatásunkat. Ezen változások hatására a mobil ppc hirdetés szerepe felértékelődött.
Mobil PPC hirdetésnél, mint ahogy a hagyományos desktop kampányoknál is beszélhetünk Keresőhirdetésről és Display hirdetésről. Hazánkban a mobilra optimalizált keresőhirdetés kimerül a Google Search hálózatában, míg a display hirdetés a jól megszokott Google Display hálózat mellett kibővül a Facebook hálózatával.
Mobil PPC hirdetés célzási lehetőségei
- Operációs rendszer
- Eszközmodellek