Keresőmarketing egyik eleme a fizetett keresőhirdetés (angolul: Pay Per Click, PPC). Míg a keresőoptimalizálással az organikus, a Google (vagy más kereső oldalak) ingyenes találatai, addig a keresőhirdetéssel a fizetett találatok között kapnak helyett hirdetéseink. A keresőhirdetések kattintás alapú díjazással jelenhetnek meg szöveges vagy akár képi megjelenési formában a kereső és a tartalmi hálózatokban. A kattintás alapú díjazás azt jelenti, hogy csak a hirdetésre érkező kattintások után kell fizetnünk.
Nincs összefüggésben a keresőoptimalizálással, tehát nem helyezést vásárolunk, de ilyen formában lehetőségünk van olyan kulcsszavakra is megjelenni a keresőben, amelyekre egyébként nem sikerülne.
A keresőhirdetések fejlődésének köszönhetően ma már nem csak rövid szöveges üzenet formájában jelenhetünk meg a találati listákban, hanem számtalan weboldalon akár képes, banneres formában is reklámozhatunk, összefoglaló néven Display hirdetéseket is készíthetünk.
Az általunk kezelt keresőhirdetés rendszerek:
- Google Adwords
- Etarget