A keresőmarketing (angolul: Search Engine Marketing, SEM) általánosan sokan tévesen úgy ítélik meg, hogy a keresőmarketing egyenlő a kattintás alapú hirdetésekkel (PPC), azonban sokkal összetettebb fogalom.
A keresőmarketing azon szolgáltatások összessége, amelyek segítenek releváns, az adott téma iránt érdeklődő látogatók elérésében, és a kereséskor kapott találati listában, segít minél előkelőbb helyen szerepeltetni az oldalunk.
A keresőmarketing eszköztára:
- Keresőoptimalizálás
- Fizetett kereső hirdetés
- Fizetett listázás
A fent említett eszközök együttesen vállalkozásunk honlapját képes eljuttatni az adott téma iránt érdeklődőkhöz, így széles körben ismerkedhetnek meg a potenciális ügyfelek az általunk nyújtott termékekkel, szolgáltatásokkal. Csak a magyar Google keresőn napi szinten több százezer keresést folytatnak a felhasználók különféle témákban. A keresőmarketing célja, hogy ezen keresések között releváns találatként minél előkelőbb helyen szerepeljen weboldalunk. Hiányában lemaradunk a látogatókról és így bevételtől esünk el.